78, Hertfordshire?, 24 maart, doodsoorzaak onbekend
Engels componist. Naast twaalf symfonieën en veel andere concertwerken schreef voormalig student van Richard Rodney Bennett veel muziek voor film en televisie. Hij won een BAFTA voor de muziek van La môme/La vie en rose (over Edith Piaf; Olivier Dahan, 2007) en voor drie tv-series: Porterhouse Blue (samen met Rick Lloyd; Robert Knights, 1987), Poirot (1989-2004) en Middlemarch (samen met Stanley Myers; Anthony Page, 1994). Componeerde muziek voor films als Goodbye Gemini (Alan Gibson, 1970), Hands of the Ripper (Peter Sasdy, 1971), Ooh… You Are Awful (Cliff Owen, 1972), Man About the House (John Robins, 1974), In Celebration (Lindsay Anderson, 1975), Rise and Fall of Idi Amin (Sharad Patel, 1981), When the Whales Came (Clive Rees, 1989), Under Suspicion (Simon Moore, 1991), Firelight (William Nicholson, 1997), Lighthouse Hill (David Fairman, 2004), Bloom (Diane Kern, 2011) en Grace of Monaco (Dahan, 2014). Arrangeerde bestaande muziek voor The Bawdy Adventures of Tom Jones (Owen, 1976) en dirigeerde de uitvoering van veel van zijn filmmuziek.
Tot zijn tv-werk behoren de series Intimate Strangers (1974), The Day of the Triffids (Ken Hannam, 1981) The Big Battalions (BAFTA-nominatie; Andrew Grieve, 1992), All or Nothing at All (Grieve, 1993), The Glass Virgin (Sarah Hellings, 1995), Dennis Potters Karaoke (Renny Rye, 1996) en Cold Lazarus (Rye, 1996), Rebecca (Jim O’Brien, 1997), Wild Africa (2001), Rosemary & Thyme (2003-06) alsmede de tv-films Charlie Muffin/A Deadly Game (Jack Gold, 1979) en Pollyanna (Sarah Harding, 2003). Hoofdpersoon van de documentaire Christopher’s Music (Kern, 2016).