98, Beverly Hills, 27 april, complicaties van een beroerte
Amerikaans kindactrice. Onder contract bij MGM, maar ook in films van andere studio’s, speelde ze vaak de jongere versie van de hoofdrol, bij voorbeeld van Greta Garbo in Queen Christina (Rouben Mamoulian, 1933), Frances Dee in The Strange Case of Clara Deane (Paramount; Louis J. Gasnier en Max Marcin, 1932) en Keep ‘em Rolling (RKO; George Archainbaud, 1934), Claudette Colbert in Torch Singer (Paramount; Alexander Hall en George Somnes, 1933), Sylvia Sidney in Jennie Gerhardt (Paramount; Marion Gering, 1933), Loretta Young in Caravan (Fox; Erik Charell, 1934), Merle Oberon in The Dark Angel (Sidney Franklin, 1935) en Lynn Bari in Blood and Sand (Fox; Mamoulian, 1941). Was ook te zien, als harp spelende prinses, in de eerste Technicolor-scène van Hollywood, in het korte The Spectacle Maker (John Farrow, 1934). Filmdebuut voor Universal in The Unexpected Father (Thornton Freeland, 1932). Ook in films als The Mysterious Rider (Paramount; Fred Allen, 1933), As the Earth Turns (Warner; Alfred E. Green, 1934), Black Moon (Columbia; Roy William Neill, 1934), The Scarlet Letter (Robert G. Vignola, 1934), Evelyn Prentice (William K. Howard, 1934), The World Accuses (Charles Lamont, 1934), Little Men (Phil Rosen, 1934), Anna Karenina (tegenover Garbo; Clarence Brown, 1935), Magnificent Obsession (Universal; John M. Stahl, 1935), The Adventures of Tom Sawyer (Selznick; Norman Taurog, 1938), All This, And Heaven Too (Warner; Anatole Litvak, 1940), Johnny Doughboy (Republic; John H. Auer, 1942), Youth on Trial (top-billed, Columbia; Budd Boetticher, 1945) en Week-End at the Waldorf (Robert Z. Leonard, 1945). Na haar 18de speelde Collins niet meer in films en werd huisvrouw en moeder.