55, Amsterdam, 28 september 2019, beroerte.
Nederlands production designer en art director. Won twee Gouden Kalveren, voor Oorlogswinter (Martin Koolhoven, 2008) en Brimstone (Koolhoven, 2016). Werd nog drie keer genomineerd voor een Kalf: Het zuiden (Koolhoven, 2004), Het schnitzelparadijs (Koolhoven, 2005) en postuum voor Bloody Marie (Guido van Driel en Lennert Hillige, 2019). Vaste medewerker van Koolhoven, fotograaf en filmer Erwin Olaf en regisseur Alejandro Agresti.
Oorspronkelijk meubelmaker. Begon in film als set dresser van Ben van Os en Jan Roelfs, voor bij voorbeeld Leedvermaak(Frans Weisz, 1989) en Orlando (Sally Potter, 1992), en werkte ook veel samen met Vincent de Pater. Eerste film als zelfstandig production designer: Vinaya (Josse De Pauw en Peter van Kraaij, 1992). Voorts onder meer El viento se llevó lo que/Wind with the Gone (Agresti, 1998), fl. 19,99 (Mart Dominicus, 1998), The Crossing (Nora Hoppe, 1999), De zee die denkt (Gert de Graaff, 2000), AmnesiA (Koolhoven, 2001), Valentin (Agresti, 2002), In een Japanse stroomversnelling (Louis van Gasteren, 2002), Paradise Girls (Fow Pyng Hu, 2004), Knetter (Koolhoven, 2005), Langer licht (David Lammers, 2006), ’n Beetje verliefd (Koolhoven, 2006), Het echte leven (Robert Jan Westdijk, 2006), het korte La tristesse riche (Olaf, 2010), Milo (Berend en Roel Boorsma, 2012), De wederopstanding van een klootzak (Van Driel, 2013), Helium (Eché Janga, 2014) en Dorsvloer vol confetti (Tallulah Hazekamp Schwab, 2014). Vermeld als ‘art director’ bij Broos (Mijke de Jong, 1997), De man met de hond (Annette Apon, 1998), Madelief: Krassen in het tafelblad (Ineke Houtman, 1998), de tv-film De juiste maat (Heddy Honigmann, 1998), Total loss (Dana Nechushtan, 2000), de tv-film Roos en Rana (Meral Uslu, 2001) en het korte www,eenzaam.nl (Marc van Uchelen, 2003).