94, Dorset?, 16 oktober, prostaatkanker
Engels acteur en decorateur. Won een Oscar voor de set decoration van Howards End (James Ivory, 1992). Oscarnominaties in dezelfde categorie voor Alien (Ridley Scott, 1979), The Remains of the Day (Ivory, 1993) en Anna and the King (Andy Tennant, 1999). Werkte vaak samen met art director/production designer Luciana Arrighi. Aanvankelijk bijrolacteur, bij voorbeeld in The Browning Version (debuut zonder credit; Anthony Asquith, 1951), The Revenge of Frankenstein (Terence Fisher, 1958) en Carry On Sergeant (Gerald Thomas, 1958). Ook te zien, vaak als jongste bediende, stalknecht of boodschappenjongen, in films als Cosh Boy (Lewis Gilbert, 1953), Three’s Company (segment Fisher, 1953), The Sea Shall Not Have Them (Gilbert, 1954), Passage Home (Roy Ward Baker, 1955), It’s a Great Day! (John Warrington, 1955), Reach for the Sky (Gilbert, 1956), Peril for the Guy (James Hill, 1956), The Battle of the River Plate/De ondergang van de Graf Spee (uncredited; Michael Powell en Emeric Pressburger, 1956), A Touch of the Sun (Gordon Parry, 1956), The Steel Bayonet (Michael Carreras, 1957), A Tale of Two Cities (Ralph Thomas, 1958), The Silent Enemy (William Fairchild, 1958), I Was Monty’s Double (John Guillermin, 1958), Further Up the Creek (Val Guest, 1958), Danger Within/Het complot der 400 (Don Chaffey, 1959), Sink the Bismarck! (Gilbert, 1960), Nearly a Nasty Accident (Chaffey, 1961), Dentist on the Job (C.M. Pennington-Richards, 1961), On the Fiddle (Cyril Frankel, 1961), Operation Snatch (Robert Day, 1962), Billy Budd (Peter Ustinov, 1962), Dr. Crippen (Robert Lynn, 1963), The Secret of Blood Island (Quentin Lawrence, 1965) en Frankenstein Unbound (Roger Corman, 1990). Eerste credit als rekwisiteur voor Catch Us If You Can (John Boorman, 1965), als set decorator voor Our Mother’s House/Sinister spel (Jack Clayton, 1967). Daarna verantwoordelijk voor de decors van onder meer The Boy Friend (Ken Russell, 1971), Hanover Street (Peter Hyams, 1979), Cuba (Richard Lester, 1979), Dragonslayer (Matthew Robbins, 1981), The Missionary (Richard Loncraine, 1982), The Razor’s Edge (John Byrum, 1984), Highlander (Russell Mulcahy, 1986), Under the Cherry Moon (Prince en Michael Ballhaus, 1986), 3 Men and a Little Lady (Emile Ardolino, 1990), Only You (Norman Jewison, 1994), Sense and Sensibility (Ang Lee, 1995), Dangerous Beauty (Marshall Herskovitz, 1998), A Midsummer Night’s Dream (Michael Hoffman, 1999), The Importance of Being Earnest (Oliver Parker, 2002), Possession (Neil LaBute, 2002), Being Julia (István Szabó, 2004), Fade to Black (Parker, 2006), Mirrors (Alexandre Aja, 2008) en From Time to Time (Julian Fellowes, 2009). Art director van Downhill Racer (Michael Ritchie, 1969), Mahler (Russell, 1974), The Tempest (Derek Jarman, 1979), Richard’s Things (Anthony Harvey, 1980), The Return of the Soldier (Alan Bridges, 1982), Madame Sousatzka (John Schlesinger, 1988) en The Rainbow (Russell, 1989).