Wara mendel/Dance of the Wind (Rajan Khosa, 1997), Crna macka, beli macor/Black Cat, White Cat (Kusturica, 1998), Pola X (Leos Carax, 1999), Beresina oder die letzten Tage der Schweiz (Daniel Schmid, 1999), Nuages: lettres à mon fils/Clouds: Letters to My Son (Marion Hänsel, 2001), Bella Martha (Sandra Nettelbeck, 2001), Samsara (Pan Nalin, 2001), Bear’s Kiss (Sergej Bodrov, 2002), Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom/Spring, Summer, Winter, Fall…and Spring (Kim Ki-duk, 2003), Ässhäk – Geschichten aus der Sahara (Ulrike Koch, 2004), Le chiavi di casa/The Keys to the House (Gianni Amelio, 2004), Irina Palm (Sam Gabarski, 2007), O’ Horten (Bent Hamer, 2007), Venkovsky ucitel/The Country Teacher (Bohdan Sláma, 2008),
Tulpan (Sergej Dvortsevoj, 2008), Teza (Haile Gerima, 2008), 35 rhums (Claire Denis, 2008), Unter Bauern (Ludi Boeken, 2009), Na putu/On the Path (Jasmila Zbanic, 2010), Svet-Ake/The Light Thief (Aktan Arym Kubat, 2010), Quartier lointain (Garbarski, 2010), Marieke, Marieke (Sophie Schoukens, 2010) en Kebun binatang/Postcards from the Zoo (Edwin, 2012). Nog in productie zijn Clouds of Sils Maria (Olivier Assayas, 2014) en The Cut (Fatih Akin, 2014). Tijdens zijn laatste Berlijnse festival (2014) kreeg Baumi een speciale Berlinale Kamera uitgereikt. Maakte de wereld kleiner door zijn samenwerking met filmmakers uit elk denkbaar territorium, van Zuid-Korea tot Finland, van Kirgizië tot België, India, Noorwegen of Bosnië.