Ken Kelsch

76, Hackettstown NJ, 11 december, covid-19 en longontsteking

Amerikaans chef-camera, vooral van indie-producties uit New York. Draaide Abel Ferrara’s low-budget debuut The Driller Killer (1979) en elf van zijn latere films, waaronder het chef d’oeuvre Bad Lieutenant (1992). Ook chef-camera van Big Night (Campbell Scott en Stanley Tucci, 1996). Voorts films als Spookies (Genie Joseph, 1986), Killer Dead/Non-Vegetarian Zombies from Outer Space (Brendan Faulkner, 1992), Snake Eyes (Ferrara, 1993), Drop Squad (David C. Johnson, 1994), The Addiction (Ferrara, 1995), Condition Red (Mika Kaurismäki, 1995), Killer: A Journal of Murder (Tim Metcalfe, 1995), The Funeral (Ferrara, 1996),

The Blackout (Ferrara, 1997), SUBWAYStories: Tales from the Underground (7 van de 10 segmenten; 1997), Montana (Jennifer Leitzes, 1998), A Brooklyn State of Mind (Frank Rainone, 1998), The Impostors (Tucci, 1998), New Rose Hotel (Ferrara, 1998), Susan’s Plan (John Landis, 1998), een tv-remake van Hitchcocks Rear Window (Jeff Bleckner, 1998), It Had to Be You (Steven Feder, 2000), ‘R Xmas (Ferrara, 2001), Testosterone (David Moreton, 2003), Nowhere to Go But Up (Amos Kollek, 2003), Missing in America (Gabrielle Savage Dockterman, 2005), Chelsea on the Rocks (Ferrara, 2008), 100 Feet (Eric Red, 2008), Return to Sleepaway Camp (Robert Hitzik, 2008), Desert Flower (Sherry Hormann, 2009), 4:44 Last Day on Earth (Ferrara, 2011), House of Last Things (Michael Bartlett, 2013), Welcome to New York (Ferrara, 2014), The Brooklyn Banker (Federico Castelluccio, 2016) en de documentaire The Projectionist (Ferrara, 2019).

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.