83, Rome, 27 maart, natuurlijke dood
Deens bijrolacteur en producent, vooral actief in Italië. Soms vermeld als Lars Block of Carlos Ewing. Vanaf eind jaren 50 alom aanwezig als blonde slechterik in Italiaanse genrefilms. Debuut in Ragazzi del Juke-Box (Lucio Fulci, 1959), maar ook als partyganger in La dolce vita (Federico Fellini, 1960) en als cowboy tussen beatniks in Urlatori alla sbarra/Howlers of the Dock (Fulci, 1960). Voorts onder meer in Annibale/Hannibal (Carlo Ludovico Bragaglia en Edgar G. Ulmer, 1959), Era notte a Roma/Ontvlucht in de nacht (Roberto Rossellini, 1960), The Enemy General (George Sherman, 1960), La giornata balorda (Mauro Bolognini, 1960), Il gobbo/The Hunchback of Rome (als Duitse folteraar; Carlo Lizzani, 1960), Le svedesi (Gian Luigi Polidoro, 1960), Maciste nella terra dei ciclopi/Maciste tegen de Cycloop (Antonio Leonviola, 1961), Il federale (Luciano Salce, 1961), Boccaccio ’70 (segment Fellini, 1962), The Pigeon That Took Rome/Operatie tortelduif (Melville Shavelson, 1962), La bellezza d’Ippolita (Giancarlo Zagni, 1962), Sodom and Gomorrah (Robert Aldrich, 1962), Storie sulla sabbia/Strandverhalen (Riccardo Fellini, 1963), Il disco volante (Tinto Brass, 1964), Extraconiugale/Huwelijk in moderne stijl (segment Giuliano Montaldo, 1964), The Agony and the Ecstasy/Strijd en extase (Carol Reed, 1965), Made in Italy (Nanni Loy, 1965), Il grande colpo dei 7 uomini d’oro/7 Gouden mannen (en één hele mooie vrouw) (Marco Vicario, 1966), La Bibbia/The Bible: In the Beginning… (als aartsengel; John Huston, 1966), Navajo Joe (Sergio Corbucci, 1966), Un dollaro tra I denti/A Stranger in Town (Luigi Vanzi, 1967), Se sei vivo spara/Django Kill… If You Live, Shoot! (Giulio Questi, 1967), L’occhio selvaggio (Paolo Cavara, 1967), Histoires extraordinaires (segment F. Fellini, 1968), Le sorelle (Roberto Malenotti, 1969), Certo, certissimo, anzi… probabile (Marcello Fondato, 1969), La cattura (Cavara, 1969), Juliette de Sade (Warren Kiefer, 1969), Il divorzio (Romolo Guerrieri, 1970), L’arciere di fuoco (als Richard Leeuwenhart; Giorgio Ferroni, 1971), Trinità e Sartana figli di…/Trinity & Sartana (Mario Siciliano, 1972), Il West ti va stretto, amico… è arrivato Alleluja/Return of Halleluja (Giuliano Carnimeo, 1972), Alleluja e Sartana figli di… Dio (Siciliano, 1972), …e il terzo giorno arrive il corvo/Crow (Gianni Crea, 1973), Il mio nome è Shangai Joe/Shanghai Joe (Mario Caiano, 1973),
Eroi all’inferno/Heroes in Hell/Helden in de hel (top-billed; Joe D’Amato, 1974), Il lupo dei mari/The Sea Wolf (Giuseppe Vari, 1975), Giubbe rosse/Cormack of the Mounties (D’Amato, 1975), Antonio e Placido – Attenti ragazzi… chi rompe paga/Who Breaks Pays (Ferroni, 1975), Quelle strane occasioni (segment Loy, 1976), Emanuelle in America (D’Amato, 1977), Al di là del bene e del male/Beyond Good and Evil (Liliana Cavani, 1977), Fantozzi contro tutti (Neri Parenti en Paolo Villaggio, 1980), Fracchia contro Dracula (Parenti, 1985) en Un bugiardo in paradiso (Enrico Oldoini, 1998). Produceerde onder meer de documentaires Western, Italian Style (Patrick Morin, 1968) en Il mondo dell’orrore di Dario Argento/Dario Argento’s World of Horror (Michele Soavi, 1985), alsmede de speelfilm Ecce Homo (Bruno Gaburro, 1969). Als associate producer betrokken bij Santa Sangre (Alejandro Jodorowsky, 1989) en Dust (Milcho Manchevski, 2001). Ook distributeur, vooral van spaghettiwesterns, in Japan.