Voorts schreef Semple (veelal bewerkingen van romans als) Fathom (met Raquel Welch; Martinson, 1967), Pretty Poison/De engel met het moordcomplex (Noel Black, 1968), Daddy’s Gone A-Hunting (samen met Larry Cohen; Mark Robson, 1969), The Sporting Club (naar Thomas McGuane; Larry Peerce, 1971), The Marriage of a Young Stockbroker (Lawrence Turman, 1971), The Super Cops (Gordon Parks, 1974), de invloedrijke paranoiathrillers The Parallax View (met David Giler; Alan J. Pakula, 1974) en 3 Days of the Condor (met David Rayfiel; Sydney Pollack, 1975),
de film noir The Drowning Pool (met Walter Hill en Tracy Keenan Wynn; Stuart Rosenberg, 1975), de eerste remake van King Kong (John Guillermin, 1976) de voor Roman Polanski bedoelde rampenfilm Hurricane (tevens executive producer; Jan Troell, 1979), de stripverfilming Flash Gordon (Mike Hodges, 1980), en de apocriefe Bond-film Never Say Never Again (Irvin Kershner, 1983). Merkwaardigerwijs kreeg Semple nooit een Oscarnominatie, maar wel een voor een Razzie, wegens zijn laatste project (samen met David Newman): Sheena (Guillermin, 1984), met Tanya Roberts als een vrouwelijke Tarzan. Achteraf zei Semple het meest tevreden te zijn over zijn werk voor de Batman-serie. Samen met producente Marcia Nasatir vormde hij het duo Reel Geezers, dat op YouTube samen films becommentarieerde.