70, Rosmalen, 30 augustus, doodsoorzaak onbekend
Nederlands (sound) editor en geluidsman. Monteerde het beeld van films als Twee vorstinnen en een vorst (Otto Jongerius, 1981) en de documentaire O amor natural (Heddy Honigmann, 1996), maar was veel vaker verantwoordelijk voor de montage van het geluid (mixage), bij voorbeeld van Gouden Kalfwinnaars (beste film) Flesh + Blood (Paul Verhoeven, 1985), De avonden (Rudolf van den Berg, 1989) en 1000 Rosen (Theu Boermans, 1994).Begon als montage-assistent van Ine Schenkkan bij Een vrouw als Eva (Nouchka van Brakel, 1979) en Spetters (tevens assistent setgeluid; Verhoeven, 1980) en van Jutta Brandstaedter bij Grijpstra & De Gier (Wim Verstappen, 1979). Monteerde de dialogen van Flodder (Dick Maas, 1986). Setgeluid van Op hoop van zegen (Guido Pieters, 1986). Geluidsmontage van bij voorbeeld Brandende liefde (Ate de Jong, 1983), Havinck (Frans Weisz, 1987), De ratelrat (Verstappen, 1987), Honneponnetje (Ruud van Hemert, 1988), The Rose Garden (Fons Rademakers, 1989), Intensive Care (Dorna X. van Rouveroy, 1991), De Johnsons (Van den Berg, 1992), De vlinder tilt de kat op (Willeke van Ammelrooy, 1994), Tot ziens (Honigmann, 1995), Mrs. Dalloway (Marleen Gorris, 1997), De zwarte meteoor (Pieters, 2000), de documentaire Tiengemeten (Digna Sinke, 2001), Îles flottantes (Nanouk Leopold, 2001) en Het paard van Sinterklaas (Mischa Kamp, 2005). Beeldmontage van de minimal movies Het Phoenix Mysterie (Leonard Retel Helmrich, 1990), Let the Music Dance (Pim de la Parra, 1990), Openbaringen van een slapeloze (De la Parra, 1991) en Het gelukzalig lijden van Derek Beaujon (De la Parra, 1991) en van De man met de hond (Annette Apon, 1998).