73, Rome, 11 juni, natuurlijke dood
Italiaans editor, soms vermeld als Morris Goodyear. Monteerde onder meer twee succesfilms van Ferzan Özpetek, Hamam (1997) en Harem suare (1999). Eerste zelfstandig gemonteerde lange speelfilm was de verfilming van Italo Calvino’s Il cavaliere inesistente (Pino Zac, 1969). Daarna onder veel meer het onvoltooide Don Quixote (samen met zes andere editors; Orson Welles, 1972), Squadra volante/Emergency Squad (Stelvio Massi, 1974), L’ambizioso (Pasquale Squitieri, 1975),
Mark il poliziotto/Blood, Sweat and Fear (Massi, 1975), La legge violenta della squadra anticrimine/Cross Shot (Massi, 1976), Corleone (Squitieri, 1978), Chiedo asilo/Pipicacadodo (Marco Ferreri, 1979), Razza selvaggia/Savage Breed (Squitieri, 1980), Claretta (Squitieri, 1984), Paradigma/Power of Evil (Krzysztof Zanussi, 1985), Il pentito (Squitieri, 1985), Le foto di gioia/Delirium (Lamberto Bava, 1987), Russicum – I giorni del diavolo (Squitieri, 1988), Gli invisibili (Squitieri, 1988), Santa Sangre (Alejandro Jodorowsky, 1989), Il colore dell’odio (Squitieri, 1989), The Rainbow Thief (Jodorowsky, 1990), Afganski izlom/Afghan Breakdown (Vladimir Bortko, 1992), Nero (Giancarlo Soldi, 1992), Mille bolle blu (Leone Pompucci, 1993), Le buttane (Aurelio Grimaldi, 1994), Nerolio (Grimaldi, 1996), Il macellaio (Grimaldi, 1998), L’odore della notte (Claudio Caligari, 1998), de documentaire Passioni nere (Italo Moscati, 2000), Nowhere (Luis Sepúlveda, 2002), Occhi di cristallo (Eros Puglielli, 2004), Shadow (Federico Zampaglione, 2009) en Non essere cattivo (Caligari, 2015).