91, Rome, 1 januari, natuurlijke dood
Italiaans pianiste, violiste, sopraan, koordirigente en filmcomponist, soms vermeld als Joan Christian. Haar bekendste compositie is een Dies Irae voor de ‘giallo’ Il strano vizio della signora Wardh (Sergio Martino, 1971), dat werd hergebruikt in Kill Bill Vol. 2 (Quentin Tarantino, 2004). Componeerde soundtracks voor de spaghettiwesterns Johnny Yuma (Romolo Girolami, 1966), Uno sceriffo tutto d’oro/Sheriff with the Gold (Osvaldo Civirani, 1966), Clint il solitario/Clint the Stranger (Alfonso Balcázar, 1967), 10.000 dollari per un massacre/$10,000 Blood Money/10.000 dollar bloedgeld (Romolo Guerrieri, 1967), La morte non conta I dollari/Death at Owell Rock/De dood betaalt in dollars (samen met Robby Poitevin; Riccardo Freda, 1967), Per 100.000 dollari ti ammazzo/Vengeance is Mine. For One Hundred Thousand Dollars for a Killing (Sidney Lean alias Giovanni Fago, 1967), Un dolár de recompense/Prey of Vultures (Rafael Romeo Marchent, 1972) en …e il terzo giorno arrivò il corvo/Crow (Gianni Crea, 1973).
Schreef ook muziek voor Non vogliamo morire (Oreste Palella, 1954), L’affare Beckett (Civirani, 1966), Crónica de un atraco/Night of Hate (Jaime Jesús Balcázar, 1968), Il dolce corpo di Deborah/The Sweet Body of Deborah (giallo; Guerrieri, 1968) en A doppia faccia/Das Gesicht im Dunkeln (naar Edgar Wallace; Freda, 1969), Il diario proibito di Fanny (Sergio Pastore, 1969), Una ragazza di Praga (Pastore, 1969) . Koordirigente of soliste in sommige van deze en veel andere films. Onderwerp van de Engelse korte documentaire The Many Faces of Nora Orlandi (Marc Morris, 2019). Oudere zuster van singer-songwriter Paola Orlandi.