89, Cheltenham (Gloucestershire), 2 april, natuurlijke dood
Engels production designer en art director. Winnaar van twee Oscars voor art direction en set decoration: samen met production designer John Barry, collega art director Leslie Dilley en decorateur Roger Christian voor Star Wars/Star Wars: Episode IV – A New Hope (George Lucas, 1977) en samen met Dilley en Michael Ford voor Raiders of the Lost Ark (Steven Spielberg, 1981). Nog vier gedeelde Oscarnominaties in dezelfde categorie, voor The Incredible Sarah (over actrice Sarah Bernhardt; Richard Fleischer, 1976), The Empire Strikes Back/Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back (Irvin Kershner, 1980), Star Wars: Episode VI -Return of the Jedi (Richard Marquand, 1983) en Empire of the Sun (Spielberg, 1987). Spielberg zei eens over Reynolds dat hij ‘de creatieve kern’ van de Star Wars en Indiana Jones-films uitmaakte. Hij werkte in een fabriek van verlichte borden, toen hij werd gevraagd om er enkele te ontwerpen voor de Bing Crosby & Bob Hope-film The Road to Hong Kong (Norman Panama, 1962). Solliciteerde vervolgens bij de Elstree-studio’s waar hij aan talloze films en tv-series werkte. Eerste zelfstandige credit als art director voor The Little Prince (Stanley Donen, 1974). Daarna onder meer art direction van The Old Curiosity Shop (Michael Tuchner, 1975), Lucky Lady (Donen, 1975), Superman (Richard Donner, 1978) en Superman II (Richard Lester, 1980). Production design voor films als Return to Oz (Walter Murch, 1985), Young Sherlock Holmes (Barry Levinson, 1985), Mountains of the Moon (Bob Rafelson, 1990),
Avalon (Levinson, 1990), Alien3 (David Fincher, 1992), Alive (tevens 2d Unit regie; Frank Marshall, 1993), Clean Slate (Mick Jackson, 1994), Mission: Impossible (Brian De Palma, 1996), Sphere (Levinson, 1998) en Bicentennial Man (Chris Columbus, 1999). Special effects regie voor The Exorcist III (William Peter Blatty, 1990).