91, Engeland?, 18 december, doodsoorzaak onbekend
Engels decorontwerper, art director en production designer, nauw verbonden met de James Bond-serie. Broer van art director Michael Lamont. Oscar voor art direction van Titanic (James Cameron, 1997). Eerdere Oscarnominaties voor Fiddler on the Roof/Anatevka (set decorator; Norman Jewison, 1971), de Bond-filmThe Spy Who Loved Me (Lewis Gilbert, 1977) en Aliens (Cameron, 1986). Begon in 1947 in de filmindustrie als tekenaar en later als rekwisiteur en assistent-decorateur. Decorateur bij de Bond-films Thunderball (Terence Young, 1965), You Only Live Twice (Gilbert, 1967), On Her Majesty’s Secret Service (Peter Hunt, 1969) en Diamonds Are Forever (Guy Hamilton, 1971). Eerste zelfstandige art direction voor Sleuth (Joseph L. Mankiewicz, 1972), gevolgd door The Dove/Met een zeilboot de wereld rond (Charles Jarrott, 1974), The Seven-Per-Cent Solution (Herbert Ross, 1976), The Boys from Brazil (Franklin J. Schaffner, 1978) en Sphinx (Schaffner, 1981). Co-art director van de Bond-films Live and Let Die (Hamilton, 1973) en The Man with the Golden Gun (Hamilton, 1974) en van Inside Out (Peter Duffell, 1975). Ontwerper van visual effects in de Bond-film Moonraker (Gilbert, 1979). Production designer van de Bond-films For Your Eyes Only (John Glen, 1981), Octopussy (Glen, 1983), A View to a Kill (Glen, 1985), The Living Daylights (Glen, 1997), Licence to Kill (Glen, 1989), GoldenEye (Martin Campbell, 1995), The World Is Not Enough (Michael Apted, 1999), Die Another Day (Lee Tamahori, 2002) en Casino Royale (Campbell, 2006). Ook production design van Top Secret! (samen met broer Michael; Jim Abrahams, David en Jerry Zucker, 1984), Eve of Destruction (Duncan Gibbins, 1991), The Taking of Beverly Hills (Sidney J. Furie, 1991), True Lies (Cameron, 1994) en Wing Commnder (Chris Roberts, 1999). Vader van art director Neil Lamont.