Richard Conway

79, VS, 22 december, doodsoorzaak onbekend

Engels special en visual effects-supervisor. Oscarnominatie (samen met Kent Houston) voor The Adventures of Baron Munchausen (Terry Gilliam, 1988). Vooral bekend door zijn samenwerking met regisseur Gilliam, bij voorbeeld aan de maquettes in Brazil (1985). Begon als assistent bij  Gerry Andersons productieThunderbirds Are GO (David Lane, 1966). Verder onder veel meer betrokken bij Captain Nemo and the Underwater City (James Hill, 1969), Arabian Adventure (Kevin Connor, 1979), Flash Gordon (Mike Hodges, 1980), Monty Python’s The Meaning of Life (Terry Jones, 1983), Indiana Jones and the Temple of Doom (Steven Spielberg, 1984), Little Shop of Horrors (Frank Oz, 1986), Superman IV: The Quest for Peace (Sidney J. Furie, 1987), Erik the Viking (Jones, 1989), Memphis Belle (Michael Caton-Jones, 1990), Shining Through (David Seltzer, 1992), Map of the Human Heart (Vincent Ward, 1992), Little Buddha (Bernardo Bertolucci, 1993), Frankenstein (Kenneth Branagh, 1994), Mary Reilly (Stephen Frears, 1994), The English Patient (Anthony Minghella, 1996), In Love and War (Richard Attenborough, 1996), de miniserie The Odyssey (Andrei Konchalovsky, 1997), The Talented Mr. Ripley (Minghella, 1999), Captain Corelli’s Mandolin (John Madden, 2001), 28 Days Later… (Danny Boyle, 2002), Johnny English (Peter Howitt, 2003), Love Actually (Richard Curtis, 2003), Sunshine (Boyle, 2007), 28 Weeks Later (Juan Carlos Fresnadillo, 2007), The Boat That Rocked (Curtis, 2009), Dredd (Pete Travis, 2012), Trance (Boyle, 2013), Ex Machina (Alex Garland, 2014), The Lovers (Roland Joffé, 2015) en Urban Hymn (Caton-Jones, 2015). Vertelt over zijn werk in de documentaire What Is Brazil? (Rob Hedden, 1985).

 

Plaats een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.