Kwam in 1960 naar Hongkong, waar hij de filmacteursopleiding van Shaw Brothers volgde en bij die studio debuteerde als contractspeler, in Hua Mu Lan/Lady General Hua Mulan (Yueh Feng, 1963). Onder veel meer was Wu te zien in The Return of the One-Armed Swordsman/Du bei dao wang (Chang, 1969), The Iron-Fisted Monk/San de huo shang yu Chong Mi Liu (Sammo Hung, 1977), Spooky Encounters/Gui da gui (Hung, 1980), The Prodigal Son/Bai ga jai (Hung, 1981), Laughing Times/Hua ji shi dai (John Woo, 1981), als mahjong valsspeler in Project A/’A’ gai wak (Jackie Chan, 1983), tegenover Chow Yun-fat in Hong Kong 1941/Dang doi lai ming (Leong Po-chih, 1984), Pom Pom/Shen yong shuang xiang pao (Joe Cheung, 1984), Peking Opera Blues/Do ma daan (Tsui Hark, 1987), Righting Wrongs/Above the Law/Zhi fa xian feng (Corey Yuen, 1986), Last Eunuch in China/Zhong Guo zui hou yi ge tai yian (Jacob Cheung, 1987), Miracles/ Ji ji (Chan, 1989), A Chinese Ghost Story II/Sien nui yau wan II yan gaan do (Tsui, 1990), The Swordsman/Xiao ao jiang hu (King Hu, 1990), tegenover Jet Li in Once upon a Time in China/Wong Fei Hung (Tsui, 1991), Painted Skin/Hua pi zhi (Hu, 1993), High Risk/Shu dan long wei (met Li; Wong Jing, 1995) en 14 Blades/Jin yi wei (Daniel Lee, 2010). Regiedebuut: Wrath of the Sword/Nu jian kuang dao (1970). Geen van de door Wu geregisseerde films haalde de Nederlandse bioscoop of een andere noemenswaardige release buiten Azië.